hus

Ikväll har jag varit på kalas hos stoffes morbror i Svängsta. Efter att har varit där längtar jag ännu mera till hus.. inte till svängsta utan mitt och stoffes hus så klart=) jag känner det, jag är helt klar med att bo i lägenhet.. är faktiskt inte min grej.. Varför bo i en trea? när man kan bo i ett stort hus med 6 rum och kök och en stor trädgård som man kan ha grillfester och ligga och sola i.. För samma pris som lägenheten dessutom..
Jag är så trött på att höra när granpojken springer maraton i trappen( eller vad han håller på med) att ha tvätten i vardagsrummet och att inte ha en egen trädgård. Att inte kunna ha fest när man vill och hur länge man vill ( visst kan man kanske men jag visar faktiskt mycket hänsyn till mina grannar) och jag vill bara ha mitt alldeles egna places...
Nej jag har helt ärligt bott klart i och kan konstaterar att det va ingenting för mig.. har provat "vanlig" lägenhet i lägenhets hus och nu denna lägenheten vi har nu.. som ett litet radhus fast närmre grannarna..

det ska bli helt underbart att flytta härifrån..

( och nu springer ungj'vlen  i trappan igen)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0