en tanke...

"Friska barn och lite pengar till mat och hyra. Mer än så behöver man faktiskt inte. "

Den kommentaren kommer från en artikel där  pappa björn blir intevjuad.. förra året såg han sin fru och sin två veckors baby brinna inne i en bil.. han lyckades få ut sin fyra åriga dotter...
När jag läste artiklen tänkte jag på en jag känner, vars man har cancer och antagligen inte kommer överleva detta året.. hon sa till mig att hon har verkeligen  insett att även om de hade varit miljonärer så hade inte de kunnat rädda dom...
och de är ju sant..
jag anser att du blir inte lyckligare för att du har den finaste bilen, huset, klädderna mmm.. människo livet kan man inte sätta nått liv på...och du kan inte köpa dig lycklig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0