newfaundland..

har varit en lugn och skön helg för mig. Igår var jag hos jenna på dagen och grillad. var nog den kallaste dagen på året! jag hade leggings och träningsbyxor, en långarmad tröja, en flis jacka, en jacka och en överlevnadsoverall som jag fick låna av anton.. ändå frös jag! hade mössa och vantar oxå.. plus att jag fick så ont i ryggen igår at jag verken kunnde sitta, går eller stå.. fick stå typ lite framåtlutad så gick det rätt bra..

Stoffe hämtade upp mig vid fem tiden sen så lagade vi tacos och bara mös framför tv:n. det behövde jag=)
Idag sov vi länge. Sen har jag pluggat en del.

Idag blev jag idiotförklarade av farmen Kristina!
När jag var ute i dag på förmiddagen med Theo så möte vi Farmen Kristina och hennes hund. Theo hade på sig sin regn västa som förövrigt är fodrad. I alla fall så det första hon säger är
-newfaundland fryser inte....
- det är ingen new faundland, han är en labbe /golden.
-jaså en blandras, men de fryser inte heller
-nej, men...
-han kommer bli alldeles för varm så får han exem så får ni raka honom och ge honom en massa kortison sprutor!
-okej, jag ska tänka på de...

Grejen va den att jag hade ju inte tagit på han västen för att han frös utan för att han inte ska bli så blöt i pälsen. ta skit lång tid för honom att torka.. men jag hann lixom inte berätta de! försökt en gång men jag tänkte det är ingen idè...


Nu ska jag snart köra och lämna stoffe på mcdonalds för hans ka iväg och döma i kallinge sen ska jag köra vidare och hämta Emelie, Mats och Foxxy så ska vi ut i nytorpet en runda..=)

Theo?


newfaundland valp?

inte konstigt att folk tror att han är en newfaundland...=)

men jag hoppas inte han blir så här stor=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0