underbar lördag

blev inte mycket skrivande för mig igår. Ska jag va ärlig så vågade jag mig inte upp på övervåningen på hela dagen för jag visste att jag isåfall skulle hamna i soffan. Å ligga där hela dagen hade jag inte alls någon lust med. Så jag gick och grejade lite på nedervåningen.. damsög, tvättade och diskade=) plockade även väck min tomatplanta. fick den av svärmor när vi flyttade in men tyvärr blev det inge goda tomater så nu åkte den väck=)
Mamma och pappa kom inom en runda och visade upp den nya bilen. en Rover, faktiskt fin.bättre än den bussen de hade innan.. mamma köra hem mig till anna sen, ja jag vet, men mammma ville att jag skulle provåka så de va inte utav latehet. Pratade lite med marcus och anna och lekte lite med tilde så klar.. =) söt den ungen är...
På kvällen blev det pizza från tervernan och mys i soffan.. de va välbehövligt...

jaha hur va min lördag i Kristianstad då? den var hela underbar! Så roligt som jag hade i lördes vet jag inte när jag hade sist.
Dagen började med att jag tog tåget till krisitanstad där anna hämtade upp mig, gick en runda på stan och fick träffa några utav hennes killkompisar.. det blev mycket mycket skratt. sjuka i huvudet!!
efter lite mat bestämde vi oss för att åka hem och vila lite.. ingen vila för mig, jag var ju tvungen att bestämma vad jag skulle ha på mig så tiden den bara rulllade iväg och helt plötsigt stog alla i hallen och festen var igång..
Vid kvart över nio ringde det på dörren.. de va vice verden som knackade på och skulle klaga för han hade hört skrik och tydligen tyckte han att anna och elin hade fest varje dag, vilket abslout inte är sant. men det sjukaste av allt va att hyresvärden själv var as full!!! HAHA hel knept. vi brydde oss inte så mycket om det och festen fortsatte..
sen bar de va till grand hotell! Jag hade så sjukt roligt, harrys kan slänga sig i väggen.. brudar!! ni måste följa med ditt någon gång. de har tre dansgolv, ett eurodisco, ett r&b glv och ett slager golv.. jag han dock bara med slagergolvet..
och jag såg så mycket folk som jag kännde igen från sölvesborg och bromölla.. hehe folk som jag inte har sett på flera flera år.. rätt roligt...
Men de bästa bästa av allt va att jag träffade min barndomskompis som bor i lund nu, som jag inte har träffat på 5 år ungefär. jag blev så chockad och glad över att se henne att tårarna bara sprutade på mig.. När vi va små så va hon alltid som en stora sysster för mig.. de blev lite mycket på en gång för mig i lördes, hade ju inte i min vildaste fantasi kunnat tro att hon skulle va där.. grymt roligt att få träffas och kramias lite med henne..
I kristianstad så har uteställerna öppet till kl 3 på natten men stoffe hämtade mig två, han jobbade helgen och ville inte hämta mig senare. och tur var väl de för jag hade så ont i mina fötter och ben. hade inte pallat en timme till=)
har som ni förstå haft en helt underbar lördag som jag sent kommer att glömma.. bilder från kvällen får jag återkomma med...

nu är det måndag och skolarbete =(

Kommentarer
Postat av: ida

åh, du är så söt! det var verkligen roligt. jag ska troligen dit på lördag igen faktiskt. kramar

2008-10-01 @ 17:20:05
URL: http://idamariag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0