socialpedagog eller socialpedagog?!

Nu börja det bli lite segt med skrivandet.. sitter typ fast. men jag får väl ta en lite mikro paus sen skriva klart en uppgft.. två uppgifter idag får räcka.. sen har jag bara två kvar.. super skönt.. ska hinner med en imorgon hade jag tänkt. sen har jag bara en kvar men den uppg är super stor.. så de får ta halva nästa vecka..

Kom på idag att jag ska byta tandläkare. jag går hos en privat tandläkare i sölvesborg som tar runt 600 kr för en undersökning.. SVIN DYRT. så när stoffe hade varit hos sin igår och betalat 397 så tänkte jag att jag måste byta... lägger ju lixom inte 300 kr extra för att gå till en tandläkare.. så dum är jag inte....

har även ringt runt och satt upp mig på vikare lista på särskolorna här i karlshamns kommun. de blev jätte glada för de sa att de va svårt att få tag på bra pedagoger.. inte för att de vet att jag är bra men det kändes som om de skulle höra av sig ifall de skulle behöva hjälp.. Fick även en positiv nyhete.. en av skolorna sa att de hade haft socialpedagoger från jämshög folkhögskola men att de inte alls va lika bra som vi som hade en högskoleutbilding.. mallig man blev där då=)  men det kändes lixom bra för att vi som går och läser på högskolan har lixom kännt att de som läser på folkhögskolan för det första bara läser i två år.. vi läser i tre och ett halv och medans vi har typ över 100 böcke som vi ska gå egenom under vår utbilldning har de typ två kanske.. vi har skrivit C-uppstats och jaa.. jag kan ju bara forsätta vad mycket mer vi göra.. mycket mycket mer terorier går vi egenom.. mm Så det känns inte rikigt rätt att de ska få kallas sig för socialpedagog för vi har inte alls samma utbilding.. Men idag fick ja ju svar.. att de häldre ta in oss... super skänt att veta=)

forsätta att skriva kanske=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0