hus

vad fint challe och alex hus va. de är ju nästan så man bli lite avundsjuk=) Men de är ju bara roligt för dem. Att de har hittat de som passar dem bra..
en annan letar ju frebrilt...
så nu ska jag och stoffe åka och titta på ett hus på tisdag. Stoffe har redan tittat på det själv, för vi glömde bort att vi skulle på visning sen va jag upptagen när de va så Stoffe fick åka själv. Han sa att de va okej.. men sen va det så mycket just då för mig med tenta och uppsats så jag orkade inte angagera mig, men idag när jag satt och titta på de så hade de lagt ny bilder, lr bilder som jag inte hade sett innan och jag blev sugen att titta på de själv.. VIsst behövs det göras saker på huset men det är ju ett sånt hus vi vill ha=) Så nu har jag ringt till mäklaren och han sa att husägarna va villiga att gå ner i pris.. å de är ju alltid bra..

Jag och stoffe ha väl oxå en dröm om att få bygga vårt eget hus men ibland måste man inse sina begränsningar.. VI har inte dem pengrna nu att bygga ett hus. Det kostar oss för mycket och vi skulle inte få låna så mycket pengar.. vi vet lixom att där den gränsen går, går det inte att bygga ett hus för.. så om 5-10 år kanske vi kan bygga vårt eget.. Det är ju en fördel om jag med har ett jobb och en bra inkomst... För även om jag får ett jobb, så får vi ju så klart låna mer pengar, men man vill ju kunna leva oxå. ut och resa en gång om året kanske.. ha en hund är ju min dröm och de är ju inte billiga. Så man måste ju väga för och nackdelarna emot varandra.. Det är så mycket man vill men vi är ju bara 22 år, vi hinner. Jag vill ju ha nått att se framemot och inte ha allt klart när jag är 25...
Hade det inte varit för skatten på förra lägenheten hade vi aldrig  letat hus nu. Vi storm trivs med den lägenheten vi har och närheten till stan. Och när jag tänker på att vi letar hus, redan lixom, blir jag lite rädd. det är ett stort stort steg att ta tycker jag..  ännu ett steg in i vuxenlivet.. men jag är ju inte vuxen ännu.. eller?? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0