är det en vanlig dag?

nej idag är det ingen vanlig dag utan det är Svensson födelsedag=) det är bara det att det är skit tråkigt att han ska jobba just idag.. på hans födelsedag..
vi hade i alle fall kalas igår. Då bjöds det på smörgåstårta.. inte som jag hade gjort.. så klart.. "sånt kan inte jag.. de är överkurs" Det va lotta som stod för kalaset å GUD va gott de va. Jag tog tre gånger. Ja, jag vet jag är ett matvrak!! men är det gott så kan man inte hjälpa de.
Stoffe fick bland annat en ny domatröja - som han tog på sig så fort han kunde så klart. han va som ett litet barn på julafton. Det va tur att han har öron annars hade nog leendet aldrig tagit slut.. Av mina föräldrar fick han ett nytt duntäcke.. kommentaren innan han somnade va "de känns som man sover på ett hotell" sen somnade han direkt så det var nog ett gott resultat.
Klockan ringde kvart över 6 i morse.. de va lite väl tidigt men va gör man inte för att sjunga med sin underbara stämma. "ja må han leva". eller så kan man bara låta bli det och säga grattis och krypa ner under hans täcke istället.. Det andra alternativet va mycket trevligare=) Av mig fick han ett par nya skor. Björn Borg va märket. Som vanligt har jag funderat på sen i julas vad jag skulle köpa till honom för det finns inte mycket som passar. Men även detta året verkade det som om jag har lyckats..


Efter att Svensson gick till jobbet vid kvart i sju skulle ja försöka att somna om, gick väl så där.. sov en liten stund mellan halv 8 och 9 sen pallade jag inte ligga kvar i sängen mer. Istället förberedde jag mig för att gå ner och hämta bilen på vägga å när jag ändå va ute å gick så fick de bli en extra runda. jag vet inte va det va med alla som va ute å gick idag men jag gick om allihopa. Kändes som om jag körde i den yttersta filen på autobann. Jag intalar mig att de va jag som gick snabbt, kunde ju lika gärna va de andra som bara gick en lite promenad för det var ingen som hade precis kläder för så kallar "power walk".

Ända sen vi flyttade till vår lägenhet har jag tjatat om att jag ska turkost som accosiarer i vardagsrummet men som med mycket annat jag säger som jag ska göra så rinner det ut i sanden. Även det projektet. Men jag har faktiskt letat efter sån färg men inte hittat den någonstans. Iaellefal så fick jag (lr rättare sagt stoffe men han brydde sig inte så mycket) en jätte fin kruka med en blomma i och krukan hade precis den färgen som ja har letat efter så i morse lr det va i förmiddes ringde jag emma, hon fick inte sova längre=) så följde hon med mig. Å tusan så bra det blev=) köpte en till kruka i den färgen å det kommer bli skit bra i den nya lägenheten.. ska föröka att inte köpa så mycket nytt innan vi har flyttat men de är svårt..

Jag och Emma skulle köra och lämna en grej till stoffe på jobbet idag. och när vi kör in och börja närma oss vägga hallen ser jag att det står ett hel gäng med killar i gula och svarta träningsoveraller. Tänker först att det kanske är mjällby men ändrar snabbt tanken för "vad skulle de göra på vägga hallen" när jag kommer ännu närmre så ser jag en lång blond sak med en svart mössa och är väldigt lik en person som jag inte sett på väldigt länge. som vanligt lyser det DIVA stämpel över honom så jag tänkte att ja ska inte glo så han tror att jag tittar på honom..
Eller nu ångrar jag mig. Han kanske inte är en diva längre. jag känner ju faktiskt inte han längre. "har typ inte gjort det sen 4:an lr nått) så jag kan ju egentligen inte uttrycka mig så. Han är särket trevlig mot dom han känner.. men ååå va jag stör mig ibland å det måste man få gör.. eller???

nahe nu är alla mina dompisar på fest.. utom jag. så tråkigt att jag inte kunde vara med på fridas inflyttningensfest.. men men jag hade inte heller velat att min kar hade gått ut å festa på min födelsedag om inte jag hade kunnat de. så de blir tacos mys och melodifestivalen.. en flaska vin kanske=)
tack för mej
HEJ
image1
fin han blev=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0