nöjd med sin kropp??

jag kunde inte vara ifrån att igår. Va ute och gick med stoffe 3 km blev det. Kändes helt okej i halsen efteråt och idag va de som igår så jag tog en sväng upp till motiva. 
När jag går på löpabandet brukar jag läsa veckotidningarna de har där. Det är kanske för att de är ett gym i och för sig men de har bara såna där hälsa och mår bra tidningar. man blir ju knäpp när man läser dem. Ibland är det bra med kolhydrater och i vissa artiklar ska man absolut inte alls äta de. Jag tror på att man ska äta lite av allt. tror absolut inte på att man kan ersätta potatis, pasta, ris o bara äta sallad för när du har gått ner dina kilon så börja du äta kolhydrater igen  då går du upp. För vem kan vara utan potatis stek och brunsås.. inte jag i alle fall;)
Jag blir så trött på folk som hela tiden tjatar om att de inte kan äta typ chips mitt i veckan. Fan de är väl bara till att trycka i sig om man är sugen. Jag förstår ju oxå att man inte kan äta det varje dag men jag har inte dåligt samvete för att jag äter chips på en vardag eller något annat gått. Man måste få leva lite oxå.
Nu tänker kanske ni typ, "ja men du som har börjat träna så mycket ska ju inte säga nått" men det gör jag för att jag känner att jag mår mycket bättre och jag sova bättre om nätterna. Jag göra det absolut inte för att gå ner i vikt.  Visst så händer det grejer med min kropp, typ att jag har gått ner några kilon man blir fastare och får bättre hållning men det  får lixom man med i paketet=) Jag tränar inte för att jag vill ändra min kropp jag träna för att jag vill mår bra. Jag är faktiskt nöjd med min kropp och det tycker jag fler ska vara!

Det är precis som om tjejer måste ha något att klaga på. Antingen för stor rumpa lr magen lr är det något annat man inte är nöjd med. ibland måste man kanske acceptera hur man ser o att alla inte ser lika dana ut och tur är väl de.

 Visst, det hjälper inte om jag säger att DU är fin som du är utan det måste man ju så klart tycka själv, Å är man inte nöjd får man väl göra något åt saken. Det förstår ju jag med men det här ältandet om att bara äta "nyttigt" får jag snart panik på. Man behöver lixom inte alltid kommentera vad man äter och hur nyttigt det är..
Det finns överallt idag, bland vänner, familj, media alla tänker nästa alltid på sin vikt och vad man stoppar i sig...Är de bra de??  ja tydligen i vissa fall.
nej nu pallar jag inte älta detta mera..
ska stoppa i mig lite jordgubbar me mjölk.. de är gott de=) å nyttigt hahah=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0