bil olyckor

Jag jobbar mellan halv 4 och kvart över sju på kvällarna å just då lyckas de bli två olyckor i Karlshamn och precis där jag ska köra.. Den första va på motorvägen,, störde inte mig så mycket för man kunde i princip bara köra förbi. Fast det såg lite otäckt ut för det såg ut som om det va en typ minibuss som hade vällt.
runt sex tiden händer det en olycka till. Vid macdonalds krysset i stan. två bilar och en moped.. Vilket leder till att de stänger av vägen in till stan fån asarum.. Precis den vägen som jag skulle köra.. Som tur va så körde jag upp på Statoil för jag skulle tömma en låda och där stod han den där budkillen som ska köra med breven upp till Alvesta. Så han fick rätt lass med sig.. Men problem va att jag skulle upp i stan och tömma fler så jag fick köra upp på motorvägen och köra ner på den första avfarten ( om man kommer från sbg) å sen upp på stan. Detta sinkade min tid lite...
Men snabb som man är så han man ifatt så man kunde sluta iallefall 5 minuter tidigare. Men bara för att jag har stressat som ett ass får jag ändå stå och vänta på stoffe i 10 minuter.. hmmm

väl hemma så bestämde vi oss för att grilla oss en varsin korv.. gott de  va=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0